2011/09/21

Bokmässan, på tyska

Jag ska erkänna på en gång, jag har verkligen inte särskilt bra koll på tysk litteratur. Jag har någon slags vision av att jag, bannemig, ska läsa tyska böcker på tyska och resultatet av det är jag hittills bara läst hyfsat lättlästa historier. Chicklits och några noveller, typ. Är det för långt och för svårt känns det läskigt och för oavkopplande.

Men, vilken tur då för mig att årets bokmässa – som jag är på väg till nu – har tysktema! Äntligen ska jag lära mig mer om Deutschlands författarstjärnor, kanske till och med kunna briljera med lite name dropping på parmiddagarna hemma i Berlin. Flott. 

Förutom att spana in tyska böcker så ska jag bjuda på knäckebröd och berätta för allt och alla om bakboken Knäckebröd som jag skrivit tillsammans med bagaren Olof Jönsson (kommer i november, Jure förlag. Mer om det senare).
Så, råkar ni vara på bokmässan i morgon eller på fredag – kom förbi och smaka, vetja!

1 kommentar:

  1. perfekt, ge mig tips sedan på tyska författare. I höst ska det läsas banne mig, och bakas knäckebröd förstås!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se