2012/06/13

Happy böösday to me

I dag fyller jag år. Jag hade faktiskt glömt bort det, det råder rätt mycket bebisdimma här hemma, men kom på det i lagom tid för att kunna säkra en skön dag med lite firning. För födelsedagar ska firas, tycker jag. Den egna och andras. Jag tänker att det liksom är själva livet man firar och allt som är så härligt. Kärleken, barnen, vännerna, maten, färgerna, framgångarna – hurra för att jag får finnas och vara med om allt det!

Så i dag har jag firat att jag levt ett helt år till och det har verkligen varit en finfin dag. Det började med att min son, knappt tre år gammal, KOM IHÅG att jag fyllde år och gav mig världens raraste grattis i morse. Ett grattis som kom med ett stort leende och sedan en kram. Snyft, liksom. Hur rart är inte det? 
Sedan levererades en vacker bukett blommor och brev från R som befinner sig några hundra mil bort i dag, mer lyckosnyftningar, och efter det en stunds fotbehandling på salong (jag gick till Friseur Im Plaza på Frankfurter Allee. Ett synnerligen olyxigt ställe förvisso, men för 17 euro får man fötter i toppskick). Lunch med fina vänner och sen – håll i er nu – lillflickans första leende. Hon ler nu! Gång på gång på gång!

Livet asså. Jag har verkligen så fantastiskt mycket att fira. 








3 kommentarer:

  1. Happy Birthday Johanna! Seems you had a great day! AN some first time smiles to top it off - wonderful!

    Xx.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se