2012/05/11

Äter sparris

Jag väntar. Och väntar.
Ena dagen hur pigg som helst, nästa så trött att jag knappt vet vad jag heter. Humöret upp och ner och  förvärkar som både är starka, regelbundna och gör ont.
Som kommer igång och stannar av. Kommer igång och stannar av.

Allt helt normalt med andra ord. Bebis på väg. Snart. Men när vet ingen. Bara att vänta.
Och ladda.

Jag gör det genom att tvätta. Mängder. Allt, precis allt, ska vara rent här i vårt nya hem. Lukta gott. Vara kritvitt. Krispigt fräscht.
I know. Jag boar mig.

Och så äter jag sparris. Sjukt gott. Älska sparristiden.






2 kommentarer:

  1. Åh jag tänkte just på dig och undrade hur det går! Håller tummarna för att allt går bra! Och ska bli så spännande att se nya lägenheten och sen nya bebisen också! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Japp, vi måste ses snart. Om inte bebben kommer snart så kanske redan den här veckan? Kram!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se