2012/05/04

Fliedertider

Så himla fina dagar nu. Visst, visst, lite tunga och stånkiga med den stora magen, men när solen lyser och hela Berlin doftar nyutslagen syrén gör inte det så mycket. Eftersom dagis har varit stängt hela veckan har vi hängt en hel del på lekplatsen vid Boxi, Boxhagener platz, här i Friedrichshain. Det är som ett enda stort mingelparty nu (dock utan klackar). Fantastiskt för min tyska och så himla härligt med alla blommande träd och glada människor i solen. Berlin är verkligen bäst på sommaren.

I helgen händer det massor här i stan, och särskilt för barnfamiljer. Det är dags för både Lange nacht der Familie och barnfestivalen Europafest med massor av uppträdanden och aktiviteter. Hade det inte varit för ni vet vad så hade jag gett mig ut och roat ungen min kungligt hela helgen.

Istället ska jag ägna mig åt så lite som möjligt. R ska iväg på en sista jobbtripp innan semestern och är tillbaka först på måndag så nu gäller det att knipa och inte ranta runt för mycket. Ett helt gäng med vänner har anlitats som underhållning för sonen och jag har lagat världens största bytta med köttfärssås för att slippa stå vid spisen med värkande fötter och rygg.

Och asså – måste bara säga det. Alla vänner som ställt och ställer upp för oss nu på olika sätt. Jag är så lycklig och tacksam så det finns inte. Känner mig så rik.

Från och med måndag eftermiddag är det fritt fram för tösabiten att komma. Eller, välkommen är hon ju precis när som helst förstås. Men om vi får önska.
Håll tummarna.

Och så lite mer syréner. För att jag inte kan få nog av dem. Doften! Doften, doften, doften! På tyska kallas busken förresten för flieder, förvirrande nog.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se