2013/05/07

Datordöd och lite till

Efter att ha fått cirka fem droppar vatten på sig är min dator svart som natten. Steintot. Nu står den och torkar medan jag sitter och stressar upp mig över allt som jag måste ha den till de närmaste dagarna. Att den kanske aldrig mer startar vågar jag inte ens tänka på.

Så jäkla irriterande. FEM DROPPAR GODDAMMIT! De måste ha hamnat helt bisarrt olyckligt. Well well. Bitte håll tummarna för att den överlever efter torket.

Vi är hur som helst tillbaka från Spanien. Det var en himla fin semester (förutom svinkallt i början. Åtta grader och regn första dagen. Och iskalla stengolv som gjorde att vi gick runt och hackade tänder hemma). Vi åt jättemycket. Lekte i sanden. Plockade fina stenar. Och sånt.

Himla fint också att komma tillbaka till ett Berlin som doftar sommar. Allt blommar på en gång här nu när våren (sommaren?) äntligen kommit - hägg och syrén och körsbär och maskrosor. Väldigt härligt.

Jag grämer mig lite dock för att jag, som vanligt, missade första maj I Berlin. Helt galet egentligen att jag lyckas med det vareviga år. Folkfesternas folkfest liksom! Men, ska inte beklaga mig. Jag satt ju och blickade ut över det här istället:

1 kommentar:

  1. Jag rakade ocksa ut för samma missöde med min kära laptop som jag haft i fem ar. Jag fick ga till Saturn och köpa en ny.

    Sommaren är verkligen här nu. Skönt!

    Jag missade förresten ocksa första maj. Det lär ha blivit lugnare de senaste aren.

    När jag var här 1987 var det väldiga kravaller och i Kreuzberg brändes en livsmedelsaffär ner.

    De tyska vänsterextremisterna är sannerligen skogstokiga. Jag har bara sett dom pa bild, aldrig i verkligheten och ända bodde jag i Kreuzberg i sex manader.

    Hälsningar

    Holzmarktstrasse-Johan

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se