2013/08/28

Försöker vara kreativ men landar bara på Mars

Sitter på kontoret och "kommer på artikelidéer". Vi kan väl säga såhär: Det är inte helt enkelt att plötsligt vara kreativ igen, bara sådär. Jag menar, i ett helt år har jag antingen servat mina barn (ett maaamma! cirka var tionde sekund lämnar inte mycket utrymme över för kreativitet, I tell you.  Åtminstone inte i min hjärna) eller, när jag jobbat – bara gjort om jag blir tillsagd, knappast sålt in några idéer själv.

Men, men. Jag har ju varit med ett tag och vet att det tar ett tag att hitta flowet. Vore lite skönt att veta när bara, rent ekonomiskt menar jag.

Nåväl, jag roar mig så länge med surfa runt på den här sidan (har liksom svårt att koncentrera mig på annat nu när jag hittat den). Det är så sjukt alltihop. Vem, VEM, skulle vilja säga adjö till familj, vänner, god mat, skogen, havet, städerna, you name it och åka till Mars, bo i en jäkla rymdhydda tillsammans med en handfull andra människor I RESTEN AV SITT LIV? Tydligen hundratusentals.

Fascinerande, men så, så sjukt.

1 kommentar:

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se