2013/08/08

Till er som vill ha Berlintips


Det är en hel del läsare som googlat sig till Berlin ick! på jakt efter sköna tips till helgresan. Hej hej! Nog finns det en och annan pärla att få nys om här, men eftersom jag inte skrivit så mycket i den stilen här på sista tiden är det bra att besöka till min andra blogg också: Aftonbladet Resas Citykoll. Där fullkomligt dignar det av mina bästa av det mesta här i stan! Restauranger, festivaler, butiker, parker and what not. Och uppdaterar gör jag flera gånger i veckan.

Nytt på Citykoll just nu:
Om var man äter den bästa schnitzeln.
Om en skön festival som pågår just nu och som man inte får missa.
Om en pinnglass som är helt vansinnigt god, och dessutom utan en massa läskiga kemikalier. Och alltså bara går att köpa här i Berlin.

Och när jag ändå är i tipsartagen. Jag är ju en av personerna bakom Berlinbiten.se, en matnyttig sida med massor av info för den som är på väg att flytta hit, eller kanske redan kommit men känner sig lite rådvill (eller är helt totalt jäkla förvirrad och förlorad i alla byråkrati). Där kan du hitta fler Berlinbloggar att läsa och bli inspirerad av också. 

Nu ska jag baka bullar och förbereda en intervju. Bis die Tage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se