2008/07/15

Att ha besök

Det här är mitt nya land. Jag bor här - jo det är svårt att fatta. Det här är min gata och där borta, där ser ni min nya mataffär. Lite längre bort, åt höger, där ligger gymmet jag brukar gå till och går ni till vänster ser ni var jag brukar träffa mina vänner för att ta en weissbier. Titta på den där herrgårmangubben med hatten, den är östtysk. Och där är tevetornet, det kommer ni se var ni än är i Berlin, visst är det fint?

Så låter jag. Hela tiden. Det är underbart att ha besök av vänner och familj, men jag börjar känna mig som en förinspelad sightseeingrobot. Jag måste börja variera mig. Det här håller inte i längden.

1 kommentar:

  1. Hej J;

    roligt att läsa om ditt nya liv - här är mitt gamla...

    www.cookbystealth.wordpress.com

    kram agnes

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se