2011/03/22

Jakten på kontorsplatsen – epilog

Så sitter vi här, på vårt fina, ljusa kontor i hjärtat av underbara Friedrichshain och knattrar på våra datorer. Äntligen är möblerna på plats, tidningshögen hitflyttad och espressomaskinen invigd. Dörren mot gatan står på glänt och barnens röster från lekplatsen en bit bort blandas med fågelkvitter och ljudet av spårvagnar som åker förbi. Helt lovely och jag inser verkligen hur mycket stress mitt hemmajobbande orsakat. Ständigt avbruten, en tvättmaskin som piper och dagar som flyger iväg utan att något vettigt blir gjort. Kreativiteten totalblockerad av tvätthögar och diskmaskiner som behöver plockas ur. Går inte.

Nu jobbar jag fokuserat till arbetsdagen tar slut och då går jag hem och är med min familj. Mitt nya liv. Jag älskar det. Och kontorshunden Lola verkar också trivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se