2012/01/04

Coming up!

Det puttrar alltid såhär års i Berlin. Spritter liksom. Nytt år, nya mässor och festivaler. Allt är på gång, det får vara slut med jullov och summeringar, snart börjar det!

Här är några av de största evenemangen nu i januari:

5-15 januari, Tanztage Berlin.
Unga dansare med bas i Berlin visar upp sig. Många av dem är helt oetablerade, ändå brukar föreställningarna dra stor publik och bli recenserade av kulturjournalister. Älskar sånt. När nya ges en chans, får utrymme, tas på allvar.

17-22 januari, Berlin Fashion Week.
Det hörs ju på namnet vad det är. Modevecka. Röda mattor. Visitkortsbyten, skumpa en masse och förstås, kläder, kläder kläder. Själv ska jag göra mitt bästa för att undvika mässan i år, jag kommer bara att bli deprimerad av att jag är så tjock och pregnant och oglamorös just nu.

20-29 januari, International Green Week.
Här däremot har vi något för mig! Mat! Yay! Matproducenter från hela världen ställer ut och bjuder på matkalas som heter duga. I Berlins enorma mässhall, Messe Berlin. Det tar aldrig slut när man är där. Gigantisch. Passar bra för mig som är så hungrig jämt.

28 januari, Lange Nacht der Museen.
En klassiker, som jag faktiskt aldrig lyckats komma iväg på själv ännu. Går ut på det här: Stadens museum håller öppet in på natta, köp en biljett  och du kommer in på alla. Och just det, gratis transport mellan dem (skyttelbuss).

Mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se