2012/01/03

Sol

Året börjar bra. Jag är glad och förväntansfull. Pirrig inför allt vi har på gång i vår lilla familj med flytt, ny familjemedlem och kul uppdrag. I och för sig väntar stora förändringar som säkert kan kännas tunga när vi är mitt i dem, men allt kommer att bli riktigt bra till slut, det känner jag på mig.

Ett exempel på det är att jag kommer att vara mycket mer ensam förälder hemma under långa perioder det här året, särskilt nu under första delen. Mannen min har bytt jobb och måste utbildas på annan ort. Vissa dagar kommer säkert att kännas tunga när jag ensam ska lyckas kombinera jobb och dagishämtningar, lämningar och sonens tretimmarsnattningar på kvällarna, men jag är vid gott mod. Det ska gå, andra fixar det varje dag, och jag är så glad för allt spännande som väntar.

Snart ska vi dessutom en sväng till Sverige och där har vi ju resten av familjen, redo att rycka in när det behövs. Jag är lyckligt lottad som är så flexibel ändå, och sonen bara lycklig över att få hänga med farfar, farmor och mormor.  Det blir bra.

I Berlin kvittrar fåglarna i dag. Som om det vore vår. Och solen lyser, det är härligt. Alles gut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se