2012/01/19

Conny & Conny

Böööö. Jag är så mätt. Får knappt ur mig ett vettigt ord, jag som har tre driljoner artiklar att skriva med deadline snart. Lite beror nog mättnaden på att min mage numera trycker upp allt annat till hakan ungefär (plötsligt, typ i förrgår, växte kulan något helt enormt. Jag blev en val över en natt. I vecka 24.) men mest beror den på att jag ätit för mycket. God mat, väldigt god mat.

Alldeles i närheten av vårt kontor ligger nämligen det nya kafét Conny & Conny. Det drivs av två kvinnor som, inte helt överraskande kanske, heter Conny och Conny. Varje dag lagar de någon god soppa, gryta eller paj som de sedan säljer för en billig penning. I dag stod chili con carne på menyn. Jag köpte en enorm portion för 5 euro - en mindre tallrik mat, och förmodligen för de flesta mer lagom, brukar kosta runt 3 euro. Det är ett bra lunchställe, helt enkelt. Och förstås ett mysigt kafé om man bara är sugen på kaffe och kaka. Och Conny och Conny är hur trevliga som helst.


Man kan köpa hemmagjord marmelad också.

En av connysarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se