2014/01/15

Det tog ett tag men...

...nu har jag har skaffat ett bibliotekskort! Känns himla bra. Och det var fanimig på tiden.

I och med detta stora kan jag:

– Använda biblioteket som kontor när R är hemma och stör. Det ligger bara ett stenkast från vår lägenhet och funkar så jäkla bra som arbetsplats. Megatyst, bjussar på massor av inspiration (i form av tidningar och böcker), wlan, el och ergonomiska platser att sitta och skriva på. Perfa!
– Låna böcker. Såklart.
– Låna konst! Ja! Det finns nämligen även ett "Artothek". Är det inte fint?

Ni hör ju. Jag är så nöjd.



2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt skaffa ett bibliotekskort ungefär exakt lika länge som jag bott här. Nu måste jag kolla upp var närmaste ligger. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  2. Gör det nu! Du måste ha med en Meldebescheinigung och ditt pass!

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se