2014/01/19

Ensam hemma

Jag kan inte minnas när jag var helt ensam hemma senast. I flera timmar alltså, på en ledig dag. Jag var det i dag och herregud vad skönt det var.

Jag grejade! Flyttade på krukor, rensade garderoben och gjorde det fint. Hemmafixade med sånt jag brukade hemmafixa med varenda kväll före barnen, men som jag inte hemmafixat med en enda gång sedan Isa föddes. Boade mig, gjorde det lite mer hemtrevligt.

Jag måste skicka iväg familjen lite oftare.

 (...som förresten var på Mach Mit, mitt älsklings-älsklings-barn-ställe här i Berlin. Har skrivit om det tidigare här och lite här. Hett tips till alla med ungar och särskilt om ungarna är i fyra, fem, sex-årsåldern, då klarar de nämligen att klättra i labyrinten helt själva. Och föräldrarna kan alltså ligga på madrasserna nedanför och diskutera livet.)

Annars är Berlin fortfarande helt snöfritt. Inte en enda flinga har kommit, så jäkla trist. Kälken står i källaren och ser så himla ledsen ut. 









3 kommentarer:

  1. Åh. Visst är det underbart att få hela lägenheten för sig själv i några timmar. Tystnaden. Friheten att kunna pyssla med precis vad man vill. Jag brukar dock alltid - alltid! - börja städa som en blådåre. Men det är skönt att få göra det ifred, det kan faktiskt vara kvalitetstid att städa. Eller så har jag blivit galen som tycker det.

    Förresten, jag har startat en bakblogg. Tänkte att på det sättet försöka skapa mer tid för min älskade hobby. Du får gärna titta in någon gång om du vill.

    Ha det fint!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Lyckades tydligen felstava bloggens namn....

    Nu ska det ha blivit rätt. Sorry.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Jag ska självklart spana in!

      Radera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se