2012/07/09

Kleider für Weiber

Så himla härlig helg. Först hemliga sjön i fredags och sedan shopping på Designer Outlet Berlin en bit utanför stan i lördags (det är rätt bra där, om inte annat för att stället är så gigantiskt stort. Och så finns det ett lekställe á la IKEA-Småland där småttingarna kan lämnas en stund för lek. Sånt är bra.).

I söndags åt vi frukost med ett helt gäng kompisar på mysiga kaféet Strandbad Mitte och efter det lite mer bad. Den här gången blev det Kleiner Müggelsee. Det var... fullt. Väldigt fullt. Okej, det var söndag och hett så vi fick skylla oss själva, men jag längtade tillbaka till hemliga sjön och lugnet där. Nåväl, vattnet var skönt och Eje och jag gjorde ett metspö av några pinnar och matade fiskar med brezelbröd. Ett matspö kanske vi borde kalla det.

Pga av hetsig shopping vid outleten och ett sandkornsinferno vid Müggelsee som skulle fått min mobil att skrika av skräck om den bara kunde så har jag inga vidare foton att bjuda på. Men ni får en bild på den alltid lika fascinerande skyltningen i fönstret till tygaffären på Frankfurter allee istället. Perukerna liksom! I vilken skrubb hittade de dem? Jag älskar att gå förbi där. Skyltningen blir bara fulare och fulare för varje gång.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se