2012/07/04

Vad jag gjort de senaste dagarna

Jorå. Det ska jag tala om. Jag har ordnat födelsedagskalas för vår, numera, treåring. Först ett för kompisarna utanför förskolan och sedan ett för kitapolarna. Och så en middag däremellan med bästa kompisen som var sjuk under första kalaset och inte kunde komma.

Att säga att jag har stått mycket i köket vore en underdrift. Jag har helt frenetiskt mixat, knådat, gräddat, färgat och pyntat i typ en vecka. Roligt! Men nu måste jag vila ett tag. 

Bästa baket blev nog cupcakesen till kalaset i går. Det blev fina och goda (dajmsmulor i, yum) och alla gick åt, men knäckte såklart inte cupcakesen från Cupcake Berlin. Ett helt lovely litet cupcakekafé här i F'hain som drivs av en amerikanska som heter Dawn. Hon har förresten öppnat en restaurang också, Dirty South. Där serveras det burritos och guacamole och en massa goda drinkar. Ett tips bara. 

Och födelsedagsbarnet? Han verkar nöjd. Och ganska färdigkalasad, tro't eller ej. 
Smör och socker. Mest. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se