2013/02/22

Happy times


Åh, i dag börjar helgen för oss! Eller, helg och helg – svärmor är här på besök så jag ska försöka jobba lite, men förutom det har vi massor av kul planerat.

I dag ska jag ut på stan och göra research (alltså gå runt i spännande butiker, äta en god lunch på något nytt ställe, kanske shoppa lite. Sjukt jobbigt, men vad gör man inte för jobbets skull? Hehe.) och i kväll ska jag och maken först äta en tidig texmexmiddag på sköna Dirty South och sen gå på Sigur Ros som spelar på Tempodrom i Kreuzberg. I morgon kväll ska jag ut och äta igen, med några kompisar. Vart vet vi inte ännu, men jag är lite sugen på att ta mig västerut. Något tips, någon?

8 kommentarer:

  1. Det är ju inte västerut utan hemma kring dig, men vi gillar Transit så det blir mitt förslag.

    SvaraRadera
  2. Les valseuses!!
    Eberswalderstr, 28

    http://www.qype.com/place/2350444-Les-Valseuses-Berlin

    SvaraRadera
  3. Anna-Karin: Transit är super! Det blev inte det nu, men jag är bra sugen på att gå dit snart.

    Tilde: Oo, tack för tips! Måste testas!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag såg alldeles för sent att Sigur Ros skulle spela här. Var tyckte du?

    Och jag kan fortfarande inte kommentera på bloglovin, konstigt.

    SvaraRadera
  5. Linda: Det var grymt bra! Helt magiskt stundtals. Skumt med bloglovin...

    SvaraRadera
  6. Jag rekommenderar att gå dit och äta på Lördagar när Elisabeth och Mathias jobbar i köket. Och reservera innan, det har blivit mycket populärt på kort tid. Gå gärna in och titta på min lilla blygsamma blog som jag precis startat, där kommer det upp små Berlin tips då och då.

    Tilde

    http://foodspo.wordpress.com/

    SvaraRadera
  7. Tilde: Mycket bra, det låter lovande och jag ska se till att gå dit en lördag. Ska spana in din blogg också, är helt hooked på matbloggar just nu så mycket bra!

    SvaraRadera
  8. Weltzeituhr går jag förbi varje dag.

    Jo, jag vet, Alexanderplatz är inte Berlins charmigaste torg men jag gillar det och det utgör navet i min Berlintillvaro.

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se