2012/11/14

Hemmadagar, fler knutar, Cakeville


Så gick helgen och några sjukdagar till. Vi har varit hemma, jag och barnen. Skrotat runt och haft det ganska skönt ändå. Tidigare brukade hemmadagar nästan alltid vara rätt jobbiga. Mycket bråk och frustration och NEJ JAG VILL INTE från treåringen. Men nu gick det alltså bättre. Ny fas kanske.

Vi har knutit knutar, målat massor, lyssnat på sagor och Mora träsk, gjort farsdagspresent till pappa som varit bortrest och matat lillasyster. Och så har vi bakat förstås, baka är bäst.

Jag har förresten upptäckt en affär i Prenzlauer Berg som är ett riktigt paradis för bakfans. Cakeville heter den och där finns allt, ALLT, man kan behöva i bakväg. Förutom själva huvudingredienserna då. Formar, dekorationer, redskap - you name it. Mycket trevligt.






1 kommentar:

  1. Åh, vilen grymt bra affär! Önskar det fanns en i Köln, jag är nämligen också bakfantast. Men jag får väl leta lite till - eller avvakta online-shoppen som utlovades komma enligt länken! :-)

    Linda

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se