2012/11/02

Two in one: Hängtips och hotelltips


                                                                                                                                                   
För er som är ute efter ett ställe i Berlin att slöa på i ett par timmar kommer här ett finfint tips:

I lobbyn på hippa Michelberger Hotel här i Friedrichshain kan vem som helst slänga sig en av soffsängarna, slösurfa, fika, sova, jobba eller bara se cool ut. Stämningen är mycket relaxad, mackorna goda och publiken blandad – när jag var där med Hanna för någon vecka sedan satt vi mittemot några arbetande spanjorer, hade en barnfamilj som grannar något bord bort och en trumpetspelande man snett framför oss (dock att han inte trumpetade högt, han verkade öva fingersättningen eller något bara).

Några nackdelar med stället är att de ibland spelar ganska hög musik (förmodligen för att matcha discokulan i taket) och att det kan vara mycket spring i lokalen. Men hey, vad kan man begära? Det är trots allt en hotellobby.

 PS. Jag brukar förresten tipsa om hotellet för bekanta som ska hit och letar ställe att bo på. Än så länge har ingen blivit besviken. Prisvärt och charmigt!

6 kommentarer:

  1. Absolut, tack för tipset! Skönt ställe. Saknade egentligen bara ett bord och en stol på mitt lilla rum när jag var tvungen att sitta och jobbskriva en kväll/natt. Lite stel efter 7 timmars skrivande i sängen, men värt det :)

    SvaraRadera
  2. Hej Erik och det var så lite så! Förstår att du blev stel, jag pallar sängjobbande max i ett par timmar.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkte bara lämna ett avtryck, hittade dig i kommentarsfältet hos Sara (som i Looking for Sara), då du kommenterat nedanför min kommentar :) Och insåg att det var synd att jag inte sett dig innan, då vi besökte Berlin i 10 dagar i oktober (då, när det var sommarvärme). Och fullkomligt förälskade oss i staden och insåg att vilken grym stad det är att ha barn i. Som alla spielplatzer och parker överallt och den barnvänliga attityden! Synd att jag inte tidigare tog del av dina grymma brunchtips, även om vi fick äta goda bruncher då vi bodde hos vänner som hade koll :)

    Nu la jag till dig på min bloglovinlista så att jag kan få fler tips inför nästa Berlintrip!

    SvaraRadera
  4. Hej Elin, välkommen hit! Vilken tur ni hade som prickade in en resa hit den underbara helgen! Och ja, Berlin är verkligen en fantastiskt stad att ha barn i. Lite otippat kanske - vi hade iaf ingen aning om det när vi kom hit som två 20-nånting svenskar. Jag tipsar vidare!

    SvaraRadera
  5. Hi Johanna! Sounds like a great place, thanks for the tip :)

    Finally, I have had some time to check out my favourite blogs! It's been a very hectic month but in a good way. Hope all is well with you. Xx.

    SvaraRadera
  6. Hi Holly! Welcome back, and welcome to Berlin :-)

    SvaraRadera

Follow JohannaPaues on Twitter Resor
Toppblogg.se